Bagaimana Buat Duit Dengan Produk PLR

Sebaik sahaja anda telah membeli bahan-bahan PLR dan telah berjaya gunakan mereka untuk mewujudkan satu produk asli, seterusnya langkah untuk menjual produk yang telah anda buat.

Resell Rights tidak sentiasa disertakan dengan PLR.  Malah, lesen Resell Right paling sering dijual secara berasingan dengan PLR. PLR mesti diubah dalam usaha untuk menjualnya. PLR boleh digunakan di laman web, dalam newletter dan e-zine tanpa diubah, tetapi itu bukanlah tindakan yang bijak.
Mereka yang menggunakan bahan yang dibeli daripada laman web PLR tanpa membuat perubahan itu berada dalam risiko yang sangat tinggi untuk labah-labah enjin carian mengenal pasti bahan kandungan salinan .... sesuatu yang kita semua berusaha keras untuk mengelaknya.

Dengan menganggap bahawa anda telah menukar tajuk ebook kepada sesuatu yang ada nama anda sendiri atau nama syarikat anda dan menganggap bahawa anda juga telah mengubah ecover dan membuat perubahan yang cukup untuk teks kerja, menambah link affiliate dan mungkin grafik, kemudian anda sudah bersedia untuk menjual bahan-bahan PLR anda sebagai produk anda sendiri dengan Resell Right disertakan.
Sentiasa akan ada lebih daripada satu cara dan anda mempunyai lebih daripada satu peluang terbuka untuk menjual produk PLR anda.

Pertama, yang paling jelas, paling kos efektif dan pastinya yang paling mudah untuk menjual produk PLR anda adalah untuk mempromosi kepada list anda sendiri (jika ada). Jika anda tidak mempunyai list anda sendiri atau jika list anda masih agak kecil, maka produk ini juga perlu digunakan untuk membina list anda sendiri.

Hubungi webmaster laman web keahlian Resell Right dan minta mereka untuk menerima produk anda. Persaingan antara produk Resell Right pada laman-laman ini adalah sengit, jadi produk anda perlu
terbaik. Kaedah ini akan membantu untuk membina kredibiliti anda serta list anda. Ia tidak akan menjanjikan anda apa-apa pulangan. Anda akan memberi produk tetapi anda akan membina pendapatan masa hadapan dengan membina list dan kredibiliti anda.

Merekrut beberapa rakan JV dan lancarkan produk anda. Jika anda merancang untuk menggunakan cara ini anda tentu memerlukan lebih daripada sekadar satu produk. Anda perlu mewujudkan pakej produk Resell Rights yang dicipta dari bahan PLR. Sebaik sahaja anda bermula, anda akan melihat bahawa
walaupun ianya akan menjadi satu tugas yang memakan masa, tetapi amat berbaloi.

Jika anda mempunyai produk digital anda sendiri, anda boleh menambah produk PLR anda sebagai bonus. Bukan sahaja anda boleh menggunakannya sebagai bonus, anda juga boleh mengenakan harga yang tinggi daripada harga untuk produk asal jika anda bermain dengan strategi yang betul.
Promosi adalah kunci. Menawarkan produk digital anda dalam format PDF dan kemudian masukkan tawaran untuk produk PLR anda diakhir dan pada harga yang lebih tinggi daripada produk asal yang telah dijual.

Mulakan E-zine anda sendiri dan tawarkan PLR produk anda kepada pelanggan anda. E-zine adalah besar dalam Internet Marketing. Orang melanggan e-zine yang dikhaskan kepada topik yang mereka minati. Anda mempromosikan e-zine percuma bersama dengan produk PLR.

Mulakan laman web keahlian Resell Rights anda sendiri dengan produk PLR anda. Anda menjana pendapatan daripada langganan bulanan ke laman web dan bukannya daripada produk itu sendiri. Jika anda tidak mempunyai masa atau keinginan untuk bertanggungjawab dalam sentiasa membekalkan bahan baru, anda boleh menjual langganan sebagai bayaran sekali sahaja.


Mulakan syarikat PLR anda sendiri jika anda mendapati bahawa anda mempunyai bakat besar dalam mencipta produk dari bahan PLR. Jika anda perlu menentukan bahawa ini adalah jalan yang terbaik untuk anda, anda harus sedar bahawa menulis semula bahan mestilah ketara. Mengubah sedikit tidak akan mencukupi untuk penggunaan PLR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.